2 Mayıs 2013 Perşembe

PAZARLAMANIN 4P' Sİ...


Pazarlamanın “4 P”si, İnternetle(People) birlikte 5’e çıktı 



4p kurali marketing 300x300 Pazarlamanın “4 P”si, İnternetle(People) birlikte 5’e çıktı   Video


Dijital pazarlama uzmanı ve yazar Brandon Eley, Digital Age dergisi tarafından düzenlenen Digital Age Semineri’nde pazarlamanın değişen yüzünü aktardı. Pazarlamanın “4 P” kuralına (product – ürün, price – fiyat, place – satış kanalı ve promosyon) bir P daha eklendi, o da “people-insan” diyen Eley, interneti ve sosyal medyayı kullanarak başarılı pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek isteyenlere yol gösterdi.
“Geleneksel pazarlama teknikleri, insanlara 50 – 60 yıldır aynı mesajları aynı yöntemlerle ulaştırmaya çalışıyor. Ancak bu yöntemler maliyet açısından hiçbir avantaj sağlamıyor. Üstelik gelişen teknoloji değişime yön veriyor. Örneğin bir televizyon programı reklam için kesildiğinde, insanlar reklam arası verilmeyen uydu yayınlarına geçebiliyor. Yani artık kimse, istemediği takdirde reklama maruz kalmıyor” diyen Eley, küreselleşme nedeniyle mekandan bağımsız olarak yürütülen pazarlama faaliyetlerinin giderek önem kazandığını belirtiyor.

İnternetin ve sosyal medyanın, dünyanın dört bir yanındaki potansiyel müşterilere ulaşmak isteyenlere büyük kolaylık sağladığını sözlerine ekleyen Eley, sosyal medyanın krize rağmen elde ettiği hızlı büyümenin altında da bu gerçeğin yattığını belirtiyor.

Bir web sitesi oluştururken öncelikle hedeflerin iyi belirlenmesi gerektiğini söyleyen Eley, “Online Marketing Inside Out” adlı kitabında da yer verdiği teknikleri şöyle sıralıyor: “Web sitelerinin başarısı, müşteri dönüştürme başarısıyla ölçülüyor. Bu nedenle siteye gelen ziyaretçilerin kaçının satın alma işlemi gerçekleştirdiğini hesaplamak önem taşıyor. Bunu sağlamak için de bir web sitesinin kullanılabilirliğinin, erişilebilirliğinin, hızının ve ölçeklenebilirliğinin en yüksek seviyede olması gerekiyor. Morae ve Silverback gibi yazılımlarla Usertesting.com gibi siteler, kullanılabilirliğin test edilmesi ve olası sorunların fark edilmesi açısından site sahiplerine yardımcı oluyor. Bunların yanı sıra, bir web sitesinin ara yüzünün tüm tarayıcılarda aynı görüntülenecek şekilde tasarlanması gerekiyor. Ana sayfalar da web sitelerinin parlayan yüzünü oluşturuyor. Sitelerin ana sayfalarında basitçe şirket hakkında bilgi, ziyaretçilere yardımcı olacak bir arama fonksiyonu, güncel bir site içeriği ve varsa yapılan işbirliklerine dair iletişim bilgileri ve yardımcı linkler yer almalı. Bunların yanı sıra kullanılan görseller de ziyaretçilerin siteye daha kolay odaklanmalarını sağlıyor.”



Baybars Altuntaş’tan 4p Kuralı ile ilgili açıklamaları.






Sosyal Medyada Etkin Pazarlama

Eley, dünya çapında 400 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarla, sayıları hızla artan blog sayfalarının pazarlama dünyası için yeni ve etkin kanallar yarattığının da altını çiziyor. Söz konusu mecralarda etkili pazarlama çalışmaları yapmak isteyenlerin atması gereken adımları “dinlemek”, “üye olmak”, “katılım göstermek” ve “içerik yaratmak” şeklinde belirleyen Eley, bunu yaparken de şeffaf olunması gerektiğini belirtiyor. Sosyal ağlarda profil yaratma, blog sayfası oluşturma ve ilgili reklam/promosyon çalışmalarına dair de bilgi veren Eley, içeriklerin mecranın yapısına göre belirlenmesi gerektiğine de dikkat çekiyor. “Örneğin Twitter’da tamamen iş odaklı içerikler yaratmamalısınız” diyen Eley, şirket çalışanlarının da katılım göstermesinin sosyal medyada elde edilecek başarıda önemli rol oynadığını ifade ediyor.


Bu yazı, www.kobifinans.com.tr için hazırlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder